Zelfgemaakte eiwitrepen

Bron

Zoek je online naar een uitbeenmes? Deze en nog vele andere messen kan je bij ons vinden. Een nieuw vlijmscherp mes maakt van elk gerecht een kunstwerk. Met plezier aan het avond eten beginnen? Geef de zware taken aan het mes, dan ben je bezig als een echte chef. Na gebruik berg je jouw nieuwe keukenmes weer op aan een magneetstrip. Berg je keukenmes, een echte liefhebber verzorgt messen onder de keukenkraan en niet in de afwasmachine.

Deze gezonde en makkelijk samen te stellen eiwitrepen zijn de perfecte snack om het jaar goed te beginnen! Het is zo eenvoudig en lekker dat je ze nooit meer in de winkel koopt!

Enkele andere gezonde snacks voor het nieuwe jaar die je moet proberen, zijn deze eiwitpoppers , eiwitwafels en deze heerlijke groene smoothie . Het zijn er allemaal die je dit nieuwe jaar MOET PROBEREN!

A stack of protein bars. De beste eiwitrepen

Ik weet dat je gewoon naar buiten kunt gaan en eiwitrepen in de winkel kunt kopen, maar geloof me als ik zeg dat deze ZO VEEL BETER zijn. Bovendien zijn ze niet gevuld met alle ingrediënten die je niet kunt uitspreken! Deze zijn gevuld met gezonde ingrediënten zoals lijnzaad en haver. En dan breng je de smaak binnen met je eiwitpoeder, honing, pindakaas en een paar mini-chocoladestukjes.

Het mooie van deze eiwitrepen is dat als je al deze ingrediënten bij de hand hebt, je ze gewoon kunt maken wanneer je maar wilt! Maak ze van tevoren en gebruik ze de hele week. Ze zijn een geweldige bron van eiwitten en smaken eigenlijk superlekker. U gaat nooit meer terug naar uw in de winkel gekochte exemplaren! Je kunt ze gebruiken als middagsnack of combineren met een heerlijke smoothie of havermout als ontbijt. Het duurt maar een paar minuten om ze in elkaar te zetten, dus niets zou je moeten tegenhouden!

Ingrediënten om eiwitrepen te maken

Koop al deze ingrediënten gewoon in bulk, zodat je altijd de spullen bij de hand hebt om dit te maken. Als je ze eenmaal hebt geprobeerd, kun je niet meer stoppen! Zie de receptenkaart onderaan het bericht voor exacte afmetingen.

  • Pindakaas: Dit geeft deze eiwitrepen een geweldige smaak.
  • Honing: De honing werkt als een natuurlijke zoetstof.
  • Lijnzaad: Ik gebruik graag lijnzaad. Het is gezond en gemakkelijk te vinden.
  • Havervlokken: je kunt lichtgemalen haver gebruiken, anders werkt havermeel ook.
  • Eiwitpoeder: ik gebruikte vanille, maar chocolade smaakt ook geweldig!
  • Zout: Dit versterkt alle smaken van de ingrediënten.
  • Vanille-extract: Voegt een beetje meer zoete smaak toe.
  • Mini-chocoladestukjes: deze zijn optioneel, maar ik voeg ze altijd graag toe voor extra smaak en textuur.

Laten we wat eiwitrepen maken!

Deze zijn klaar en klaar om te eten in minder dan 30 minuten. Maak een hele batch of verdubbel het zelfs zodat je klaar bent voor de hele week!

  1. Voorbereiding: Bekleed een 8×8 ovenschaal met bakpapier en zet opzij.
  2. Combineer alles behalve chocoladeschilfers : Voeg in een middelgrote kom alle ingrediënten toe behalve de chocoladeschilfers. Roer en mix ingrediënten tot gecombineerd. Het mengsel moet op koekjesdeeg lijken.
  3. Vouwen: Vouw de chocoladeschilfers erdoor.
  4. Druk in de pan: Druk het mengsel met uw handen in de voorbereide pan.
  5. Koelen: Plaats in de koelkast om 20 minuten te koelen om het snijden gemakkelijker te maken. Je kunt dit proces versnellen door de repen 10 minuten in de vriezer te leggen.
  6. Knippen: Zodra de repen zijn afgekoeld en hun vorm behouden, gebruikt u het perkamentpapier om de repen uit de pan te tillen. Gelijkmatig in 10 repen snijden. Genieten van!

4 pictures showing how to mix all of the ingredients, form them into a pan and cut them into bars.

variaties

Deze eiwitrepen zijn geweldig zoals ze zijn, maar je kunt een paar dingen helemaal veranderen om een variëteit te maken. Hier zijn een paar ideeën om te proberen!

  • Eiwitpoeder: ik heb vanille in dit recept gebruikt, maar voel je vrij om het te veranderen in wat je favoriete smaak ook is! Chocolade, aardbei, cakebeslag … Ik bedoel, de opties voor smaken van eiwitpoeder zijn eindeloos!
  • Mix-in : ik heb mini-chocoladestukjes gebruikt om deze te mengen, maar maak ze leuk door er mini-m&m's, stukjes reeses, hagelslag of wat je maar van houdt toe te voegen! Meng alles wat je lekker vindt, zodat je er nog meer van gaat houden.

8 protein bars in a row cut and ready to eat.

Eiwitrepen bewaren

Maak hiervan een paar porties tegelijk. Ze gaan lang mee (meer dan een maand) en daarom is het leuk om er veel van te maken om lang mee te gaan!

  • Koelkast: Als je eenmaal een batch (of twee!) van deze eiwitrepen hebt gemaakt, wil je ze in een luchtdichte verpakking bewaren en in je koelkast zetten. Zo blijven ze lekker smeuïg. In je koelkast blijven ze ongeveer een maand goed.
  • Diepvriezer: je kunt sommige van deze eiwitrepen volledig invriezen voor later. Wikkel elke reep in wat perkamentpapier en plaats ze vervolgens in een ritssluitingszak die is gelabeld met de datum. Ze gaan ongeveer 3 maanden mee. Als je klaar bent om ze op te eten, zet je ze gewoon op het aanrecht tot ze ontdooid zijn en geniet je ervan!

A zoomed in shot of protein bars on parchment paper.

Meer gezonde snacks om te proberen

We houden allemaal van snoep, maar nu de vakantie voorbij is, heeft mijn lichaam trek in gezonde snacks! En begrijp me niet verkeerd, ik hou van een goed toetje… Maar wie zegt dat dingen slecht moeten smaken als ze gezond zijn?? Deze snacks zullen bewijzen dat het niet klopt! Je kunt gezonder eten EN genieten!

Desserts

Magere citroen-ijsboxrepen

Havermoutkoekjes op een rond rooster.

Desserts

Gezonde Havermoutkoekjes

dranken

Romige Avocolada Smoothie

Desserts

Griekse yoghurt fruit pops

Zelfgemaakte Eiwitrepen afdrukken

Deze gezonde en makkelijk samen te stellen eiwitrepen zijn de perfecte snack om het jaar goed te beginnen! Het is zo eenvoudig en lekker dat je ze nooit meer in de winkel koopt!
Cursus Snack
Keuken Amerikaans
Trefwoord zelfgemaakte eiwitrepen, eiwitrepen
Voorbereidingstijd 10 minuten
Chilltijd 20 minuten
Totale tijd 30 minuten
Porties 10 repen
Calorieën 345kcal
Auteur Alyssa Rivers
ingrediënten

  • 1 1/2 kopjes pindakaas
  • 1/3 kopje honing
  • 1/4 kop gemalen lijnzaad
  • 1 1/4 kopjes havermout, licht gemalen (havermeel werkt ook)
  • 1/2 kopje vanille-eiwitpoeder (chocolade kan worden gebruikt)
  • snufje zout
  • 1 tl vanille-extract
  • 1/4 kopje mini-chocoladeschilfers
instructies:

  • Bekleed een 8×8 ovenschaal met bakpapier en zet deze opzij.
  • Voeg in een middelgrote kom alle ingrediënten toe, behalve de chocoladeschilfers. Roer en mix ingrediënten tot gecombineerd. Het mengsel moet op koekjesdeeg lijken.
  • Vouw de chocoladeschilfers erdoor.
  • Druk het mengsel met je handen in de voorbereide pan.
  • Zet 20 minuten in de koelkast om het snijden te vergemakkelijken. Je kunt dit proces versnellen door de repen 10 minuten in de vriezer te leggen.
  • Zodra de repen zijn afgekoeld en hun vorm behouden, gebruikt u het perkamentpapier om de repen uit de pan te tillen. Gelijkmatig in 10 repen snijden. Genieten van!

Voeding

Calorieën: 345kcal | Koolhydraten: 28g | Eiwit: 12g | Vet: 23g | Verzadigd vet: 5g | Meervoudig onverzadigd vet: 7g | Enkelvoudig onverzadigd vet: 10g | Transvet: 1g | Cholesterol: 1 mg | Natrium: 183 mg | Kalium: 327 mg | Vezel: 5g | Suiker: 16g | Vitamine A: 10IU | Vitamine C: 1 mg | Calcium: 38 mg | IJzer: 1 mg
Voor keukenmessen tot keukenapparatuur
Logo