Ontbijt Quesadilla

Bron

Het tomatenmes heeft een mesblad van hoogstens 15 centimters, het is een bescheiden mes met groot gemak. Het mespunt is bij sommige tomatenmessen gevorkt, dit maakt het oppakken van tomaten plakjes makkelijker. Een tomaat kan met vele keukenmessen worden bewerkt, zelfs messen zonder kartels zoals een koksmes dit heeft. De tomaten schil is best taai die met alleen een vlijmscherp koksmes valt door te snijden. Met dank aan de fijne kartels aan het tomatenmesje is die tomaten vel moeiteloos te snijden.

Deze eenpans Ontbijt Quesadilla is makkelijk, simpel en volledig vegetarisch. Geniet ervan als ontbijt voor onderweg of als je trek hebt in ontbijt voor het avondeten!

ei en zwarte bonen quesadilla gestapeld op perkamentpapier

Breng een beetje leven in je ontbijtroutine met dit eenvoudige, vegetarische ontbijtquesadillarecept. Gemaakt met roerei, spinazie, kaas en zwarte bonen, het is een eenvoudige en eiwitrijke maaltijd die je dag zeker goed zal beginnen. Het is ook een must-have bij het serveren van het ontbijt voor het diner!

Wat ik zo leuk vind aan deze roerei-quesadilla, is dat hij volledig flexibel is en van tevoren kan worden gemaakt. Vul het met alles wat je lekker vindt, van geroosterde rode aardappelen tot knapperige chorizo, om echt de smaak te brengen. Ze bevriezen zo goed, wat betekent dat je een paar quesadilla's kunt maken voor het bereiden van een zondagse maaltijd, opwarmen voor een gemakkelijk ontbijt onderweg en de deur uit gaan!

Functies van het recept

  • Een makkelijke en snelle maaltijd waar je van kunt genieten als ontbijt voor onderweg of als ontbijt voor het diner.
  • Vul het met alles wat je lekker vindt, zoals spek, boerenkool, kip, geroosterde groenten of chorizo.
  • Maak het van tevoren en warm het in een mum van tijd op!

Ingrediënt notities:

  • Tortilla's – Grote bloemtortilla's zijn het beste omdat ze zo buigzaam zijn.
  • Eieren – Roerei is zo vullend als ze in tortilla's worden gestopt!
  • Spinazie – Verse spinazie wordt samen met de roerei gekookt. Voel je vrij om alle bladgroenten te gebruiken die je in huis hebt.
  • Kaas – Ik gebruikte geraspte cheddarkaas, maar mozzarella, Monterey Jack of Pepper Jack werken goed als vervangers.
  • Bonen – Zwarte bonen zijn mijn favoriet, maar je kunt ze in plaats daarvan ruilen voor pinto bonen, bruine bonen of kikkererwten.

Stapsgewijze instructies

Stap 1: Roer de eieren door elkaar. Klop de eieren in een kom en giet ze in een voorbereide koekenpan op middelhoog vuur. Voeg de spinazie toe en roer tot de eieren gaar zijn. Leg ze op een bord.

roerei en spinazie in een koekenpan

Stap 2: Stel de quesadilla samen. Veeg de koekenpan schoon en plaats je tortilla erin. Voeg de bonen en kaas aan een kant toe en leg de eieren en spinazie erop. Draai de andere helft van de tortilla op de vulling en laat deze bakken tot beide kanten goudbruin zijn en de kaas is gesmolten.

tortilla in een koekenpan met zwarte bonen en geraspte kaas

Stap 3: Snijd en serveer. Als hij uit de pan is, snijd je de quesadilla in 3 stukken. Serveer met salsa en geniet!

Tips en veelgestelde vragen van experts

  • Wil je meer toevoegen aan je quesadilla? Meng spek, worst, avocado, paprika, verschillende kazen, boerenkool, chorizo, gebakken groenten en meer.
  • Gebruik glutenvrije tortilla's als je een glutenvrije ontbijtquesadilla wilt maken.

Kunnen quesadilla's met eieren van tevoren worden gemaakt?

Ze kunnen! Verdubbel of verdrievoudig dit recept bij het bereiden van maaltijden en stel de quesadilla's samen om ze later in te vriezen (zie de bewaarinstructies hieronder).

Wat kan ik serveren bij ontbijtquesadilla's?

Verse dipsauzen zijn een must als je geniet van een ontbijtquesadilla, zoals rode salsa, salsa verde, pico de gallo, guacamole of guacamole-salsa . Voor een meer vullend ontbijt, serveer de quesadilla naast geroosterde aardappelen , wafels , een ontbijthash , boerenkool-smoothies en andere ochtendfavorieten.

Kan het veganistisch gemaakt worden?

Om een veganistische ontbijtquesadilla te maken, verwissel je de eieren voor tofu scramble en vul je deze met zoveel groenten, bonen en geraspte veganistische kaas als je wilt! Serveer het met guacamole-salsa , cashew-kaassaus of veganistische pittige mayonaise om te dippen.

Opslag

  • Koelkast – De quesadilla kan het beste meteen worden gegeten, maar als je hem van tevoren hebt gemaakt, wikkel hem dan in folie en bewaar hem maximaal 1 dag in de koelkast. Je kunt het het beste opwarmen in een koekenpan, zodat de tortilla weer krokant kan worden.
  • Diepvriezer – Vries de geassembleerde quesadilla's snel in op een bakplaat. Zodra ze stevig bevroren zijn, breng je ze over naar een afgesloten zak en vries je ze maximaal 3 maanden in. Laat ze een nachtje in de koelkast ontdooien alvorens ze weer op te warmen.

De bevroren ontbijtquesadilla's kunnen worden opgewarmd in een oven of heteluchtfriteuse tot ze zijn opgewarmd en de kaas weer smeltend is.

gesneden ontbijtquesadilla op perkamentpapier naast een schaaltje salsa Meer hartige vegetarische ontbijtrecepten

  • Mijn favoriete Shakshuka
  • Mini-ontbijtpizza's
  • Frittata van zongedroogde tomaat

Als je dit recept hebt gemaakt, laat dan hieronder een reactie en sterbeoordeling achter. Bedankt!

ei en zwarte bonen quesadilla gestapeld op perkamentpapier

Afdrukken Ontbijt Quesadilla

Deze eenpans Ontbijt Quesadilla is makkelijk, simpel en volledig vegetarisch. Geniet ervan als ontbijt voor onderweg of als je trek hebt in ontbijt voor het avondeten!
Cursus Ontbijt
Keuken Amerikaans
Dieet Vegetarisch
Trefwoord ontbijt quesadilla
Kooktijd 8 minuten
Totale tijd 8 minuten
Porties 1
Calorieën 396kcal
Auteur Erin
Ingrediënten

  • 1 8 "bloemtortilla
  • 2 eieren
  • 1 kop spinazie
  • 1/4 tl knoflookpoeder
  • 1/4 kopje cheddar kaas versnipperd
  • 1/4 kop zwarte bonen uitgelekt en gespoeld; of pinto
  • verse salsa om te serveren
instructies:

  • Spuit een grote koekenpan met anti-aanbakspray en verwarm op middelhoog vuur. Klop vervolgens de eieren samen in een kom, giet ze in de pan en voeg meteen de spinazie en knoflookpoeder toe. Roer regelmatig tot de eieren en spinazie gaar zijn en haal ze dan uit de pan; opzij zetten.
  • Veeg de koekenpan schoon met keukenpapier. Zet de pan dan terug op het vuur en voeg de tortilla toe. Leg de kaas en de bonen aan één kant, voeg dan voorzichtig de eieren/spinazie toe en vouw de andere kant van de tortilla om, gebruik een spatel om hem naar beneden te drukken.
  • Bak 1 minuut, draai de tortilla dan voorzichtig om en bak nog 1 minuut of tot de kaas is gesmolten.
  • Haal de quesadilla uit de pan en gebruik dan een scherp mes of een pizzasnijder om de quesadilla in 3 stukken te snijden. Serveer met salsa en geniet!
Opmerkingen:

*Calorieën zijn een schatting *Voel je vrij om boerenkool te gebruiken in plaats van spinazie, pinto bonen in plaats van zwarte bonen, en elke soort kaas (geitenkaas zou heerlijk zijn!) *Bewaren: Persoonlijk eet ik deze quesadilla het liefst meteen; je kunt ze echter ook van tevoren klaarmaken en invriezen: breng quesadilla over op een groot bord en plaats het in de vriezer. Eenmaal bevroren, breng je de quesadilla over in een diepvriesbestendige zak voor maximaal 3 maanden.

Voeding

Calorieën: 396kcal | Koolhydraten: 28g | Eiwit: 25g | Vet: 20g | Verzadigd vet: 9g | Meervoudig onverzadigd vet: 3g | Enkelvoudig onverzadigd vet: 7g | Transvet: 1g | Cholesterol: 357 mg | Natrium: 531 mg | Kalium: 524 mg | Vezel: 5g | Suiker: 2g | Vitamine A: 3574IE | Vitamine C: 8 mg | Calcium: 327 mg | IJzer: 4 mg

Het bericht Ontbijtquesadilla verscheen eerst op The Almond Eater .

Tags:

      Voor keukenmessen tot keukenapparatuur
      Logo