Navigeren door het eerste (zware) trimester van de zwangerschap Zwangerschap is wild. De ene dag voel je je een normaal mens en de volgende dag hurk je naakt onder de douche boven de doucheafvoer en vraag je je af of je op het punt staat je pindakaasproteïne-haver over te geven. Elke dag is anders en de ervaring van elke persoon is anders. Daarom heb ik zelfs getwijfeld om dit bericht samen te stellen. MAAR ik heb het geluk dat ik een behoorlijke hoeveelheid volgers op Instagram heb die me hebben geholpen door deze volledig nieuwe ervaring te navigeren. En dat betekent dat ik elke minuut van elke dag advies krijg. Gelukkig heb ik veel van het lawaai kunnen doorwaden om de meest nuttige tips te vinden die geweldig voor mij hebben gewerkt, dus ik dacht dat ik ze zou delen! Je weet nooit welke kleine fooi het verschil kan maken in je eigen unieke ervaring. Toen ik er voor het eerst achter kwam dat ik zwanger was, was ik ongeveer 5 weken. Het eerste dat me op de hoogte bracht, behalve het missen van mijn menstruatie (DUH), was de slapeloosheid die ik had. Ik heb nooit slapeloosheid. Maar omdat er verder niets was veranderd – ik had nog steeds tonnen energie, geen voedselaversie en geen misselijkheid – besloot ik dat ik zo gezond mogelijk zou eten totdat mijn lichaam me anders vertelde. In de aanloop naar de zwangerschap werd ik heel serieus over mijn dieet. Ik begon orgaanvlees te eten, tonnen bladgroenten, bottenbouillon en vlees van het bot. Hoe meer ik las over goede voeding voor zwangere vrouwen en hun opgroeiende kind, hoe meer ik er volledig op voorbereid wilde zijn als dat moment daar was. Dus toen dat gebeurde, wist ik dat ik zoveel mogelijk op mijn dieet moest blijven totdat mijn lichaam de controle overnam. En met ongeveer 7 of 8 weken deed het dat. Ik kon 's nachts niet slapen, ik viel midden op de dag zittend in slaap, en toen sloeg de misselijkheid echt toe. Op dat moment probeerde ik alles te eten dat op dat moment goed voelde. Soms was dat kip, soms was het pindakaas en jam, en soms was het Chipotle. Maar wat mijn lichaam me ook vertelde, ik probeerde tijdens die verandering betere keuzes voor mijn lichaam te maken. Op een dag zat ik bijvoorbeeld in mijn wekelijkse acupunctuurafspraak toen ik letterlijk op dat moment een broodje MOEST eten. Ik belde mijn acupuncturist en vertelde haar dat ik de sessie vroeg moest beëindigen om een broodje voor mezelf te vinden. En toen ging ik rechtstreeks naar mijn favoriete glutenvrije bakkerij om een glutenvrije kalkoensandwich te halen (ja, ik eet nog steeds vleeswaren sinds ik de statistieken ontdekte – 1 geval van listeria 83.000 porties deli-vlees … bekijk Real Food voor Zwangerschap om meer te weten te komen en geciteerde artikelen over dit onderwerp). In plaats van naar een sub-keten te gaan, vond ik een lokaal klein bedrijf dat ingrediënten gebruikt waar ik me meer op mijn gemak bij voel. Een ander voorbeeld, toen ik alleen pindakaas en gelei kon eten, gebruikte ik biologisch glutenvrij brood, biologische pindakaas met niets anders dan pinda's erin en biologische conserven. En als ik ergens een groente in kon verbergen, zou ik dat doen. Ik maakte smoothies met bevroren bloemkoolrijst en boerenkool, en ik begon bijna elke dag bij Cava of Chipotle te eten omdat ik groenten aan die maaltijden kon toevoegen zonder enig probleem of gedachten aan braken. Het punt is, ik probeerde restaurants te vinden die ik vertrouwde voor maaltijden terwijl ik iets verschrikkelijks kookte. En ik koos ervoor om voedingsmiddelen te eten die iets meer voeding bevatten in vergelijking met de goedkopere opties. Niet elke dag was perfect en ik merkte vaak dat ik dacht dat iets goed zou smaken en het dan meteen niet meer kon eten, maar ik deed elke dag mijn best. Dit wil niet zeggen dat jouw ervaring vergelijkbaar zal zijn met de mijne, het kan VEEL moeilijker zijn en het navigeren door voedsel kan moeilijker zijn, vooral als je ongelooflijk ziek bent. Maar voor mij persoonlijk probeerde ik mezelf eraan te herinneren dat ik altijd een iets gezondere optie kon vinden als ik alleen maar naar nacho's, chili-kaasfrietjes en donuts verlangde. Oh, en ik heb zeker die ouderwetse donut gekregen waar ik al weken naar verlangde. En het was glorieus. Wat betreft misselijkheid, ik heb me er meestal gewoon doorheen gevochten. Ik heb een aantal brute verhalen gehoord over misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap, maar ik had het geluk om alleen de milde misselijkheid te verwerken waardoor al het voedsel vreselijk klonk en 's ochtends vroeg op een lege maag moest overgeven. De misselijkheid was een paar weken behoorlijk intens, maar nam met de tijd af. Terwijl ik me door de zwaarste punten van misselijkheid heen vocht zonder iets, had iedereen een andere remedie. B6 stond in de topaanbevelingen, samen met gember zoals gemberkauwsnacks en pepermuntthee. Wat ik vond dat het beste voor mij werkte, was VAAK eten! Voor de zwangerschap zou ik gewoon wachten tot ik honger had en dan eten, maar dat is een grote no-go tijdens de zwangerschap. Want zodra je echt honger hebt, begint de misselijkheid en is het een vicieuze cirkel van niets dat goed klinkt, maar voedsel nodig hebben om de misselijkheid op afstand te houden. Ik eet nu kleinere maaltijden gedurende de dag en heb voldoende water en crackers bij mijn bed voor het midden van de nacht of de vroege ochtend. Hoe meer ik eet, hoe beter ik me voel, dus daar blijf ik bij. Iets wat ik niet verwachtte was… obstipatie. Wat een BUMMER. Omdat je veel progesteron hebt, houdt het water uit de dikke darm, wat de zaken echt vertraagt. Niet alle vrouwen ervaren dit, maar de mijne was brutaal. Als je je al misselijk en misselijk voelt en je workouts waardeloos zijn; de echte kers op de taart is dat je een back-up krijgt. En als persoon die dit nog nooit heeft meegemaakt, voelt het alsof ik al 20 weken zwanger ben met hoeveel mijn maag uitsteekt. Gelukkig raadde een vriend pruimen en pruimensap aan en dat werkte (bijna) als een tierelier, maar ik heb er moeite mee om me eraan te houden omdat suiker me te veel doet. Ik heb ook dagelijks 400 mg magnesiumcitraat geprobeerd zonder resultaat, zonder succes, psylliumschil deed niets anders dan walgelijk smaken en me laten kokhalzen, en zetpillen met glycerine doen niet veel. Ik heb gehoord dat dit kan verlichten als je het tweede trimester ingaat en ik bid dat dat het geval is. Dit alles gezegd hebbende, niets heeft voor mij gewerkt, maar hopelijk werkt een van deze dingen voor jou! Een ander ding dat niet is opgehouden, is de slapeloosheid. Van wat ik heb geleerd, kan progesteron midden in de nacht pieken, waardoor je wakker wordt. Dat gebeurt elke nacht om 1 uur 's nachts en dan kan ik meestal niet meer in slaap vallen. Slaap-apps helpen niet, slaperige thee helpt niet en melatonine helpt niet. MAAR Unisom, dat veilig is voor zwangerschap, werkt ongeveer de helft van de tijd, waar ik erg dankbaar voor ben! Ik moest op de harde manier leren dat een volledige pil te veel is en dat ik de volgende dag nauwelijks kon functioneren, maar een halve pil werkt de helft van de tijd geweldig. Wanneer ik slaap, is het mijn reddende genade geweest door een schoner dieet te volgen en betere trainingen te krijgen! En dat gezegd hebbende, de trainingen waren RUW. Toen de misselijkheid eenmaal begon en ik nauwelijks iets kon eten dat echte voedingsstoffen bevatte, hadden mijn trainingen er echt onder te lijden. Dus besloot ik om dingen te veranderen – in plaats van 3x per week zo hard te trainen als ik al een paar jaar graag deed, begon ik 5x per week te trainen, full body days te doen en gewoon te bewegen. Het ging er niet om hoeveel ik het kon duwen of de zwaarste gewichten krijgen, het ging gewoon om het bewegen van mijn lichaam en het tot op zekere hoogte uitdagen van mijn spieren. Ik ga niet naar binnen met grote doelen of verwachtingen, ik kijk gewoon waar mijn lichaam toe in staat is. Mijn doel en hoop is om, indien mogelijk, mijn hele zwangerschap uit te werken om mijn lichaam gezond, klaar voor de geboorte en voorbereid op herstel te houden. Het is duidelijk dat er zoveel kan veranderen en je weet nooit wat je krijgt, maar ik ben opgewonden om elke fysieke verandering onderweg te zien en te zien waartoe mijn lichaam in staat is, van binnen en van buiten! In de kleine, beperkte, GEPERSONALISEERDE ervaring die ik heb gehad, is het belangrijkste dat ik heb geleerd te luisteren, aan te passen en te accepteren. Elke dag is anders en ieders ervaring is zo anders. En iets wat ik ongelooflijk nuttig heb gevonden, is te accepteren dat mijn reis de mijne is en waar ik zou moeten zijn, terwijl ik dezelfde dingen accepteer voor anderen die een vergelijkbare tijd doormaken. Ik hoop dat sommige van deze informatie en ervaringen van mij en anderen nuttig zijn! En als je je eigen tips en trucs hebt, deel ze dan alsjeblieft in de reacties hieronder !! Het bericht Navigeren door het eerste ( zware ) trimester van de zwangerschap verscheen eerst op PaleOMG.

Bron

Dat oude broodmes van je is aan vervanging toe? Wij van keukengerijk.nl helpen je graag aan een nieuwe. Zie dit dit broodmes, zoiets moois hoort toch in jouw keuken thuis. Er zijn geen bolletjes meer die zullen pletten of kruimelen met dit kartelmes.

Zwangerschap is wild. De ene dag voel je je een normaal mens en de volgende dag hurk je naakt onder de douche boven de doucheafvoer en vraag je je af of je op het punt staat je pindakaasproteïne-haver over te geven. Elke dag is anders en de ervaring van elke persoon is anders. Daarom heb ik zelfs getwijfeld om dit bericht samen te stellen. MAAR ik heb het geluk dat ik een behoorlijke hoeveelheid volgers op Instagram heb die me hebben geholpen door deze volledig nieuwe ervaring te navigeren. En dat betekent dat ik elke minuut van elke dag advies krijg. Gelukkig heb ik veel van het lawaai kunnen doorwaden om de meest nuttige tips te vinden die geweldig voor mij hebben gewerkt, dus ik dacht dat ik ze zou delen! Je weet nooit welke kleine fooi het verschil kan maken in je eigen unieke ervaring.

Toen ik er voor het eerst achter kwam dat ik zwanger was, was ik ongeveer 5 weken. Het eerste dat me op de hoogte bracht, behalve het missen van mijn menstruatie (DUH), was de slapeloosheid die ik had. Ik heb nooit slapeloosheid. Maar omdat er verder niets was veranderd – ik had nog steeds tonnen energie, geen voedselaversie en geen misselijkheid – besloot ik dat ik zo gezond mogelijk zou eten totdat mijn lichaam me anders vertelde. In de aanloop naar de zwangerschap werd ik heel serieus over mijn dieet. Ik begon orgaanvlees te eten, tonnen bladgroenten, bottenbouillon en vlees van het bot. Hoe meer ik las over goede voeding voor zwangere vrouwen en hun opgroeiende kind, hoe meer ik er volledig op voorbereid wilde zijn als dat moment daar was. Dus toen dat gebeurde, wist ik dat ik zoveel mogelijk op mijn dieet moest blijven totdat mijn lichaam de controle overnam. En met ongeveer 7 of 8 weken deed het dat. Ik kon 's nachts niet slapen, ik viel midden op de dag zittend in slaap, en toen sloeg de misselijkheid echt toe. Op dat moment probeerde ik alles te eten dat op dat moment goed voelde. Soms was dat kip, soms was het pindakaas en jam, en soms was het Chipotle. Maar wat mijn lichaam me ook vertelde, ik probeerde tijdens die verandering betere keuzes voor mijn lichaam te maken.

Op een dag zat ik bijvoorbeeld in mijn wekelijkse acupunctuurafspraak toen ik letterlijk op dat moment een broodje MOEST eten. Ik belde mijn acupuncturist en vertelde haar dat ik de sessie vroeg moest beëindigen om een broodje voor mezelf te vinden. En toen ging ik rechtstreeks naar mijn favoriete glutenvrije bakkerij om een glutenvrije kalkoensandwich te halen (ja, ik eet nog steeds vleeswaren sinds ik de statistieken ontdekte – 1 geval van listeria 83.000 porties deli-vlees … bekijk Real Food voor Zwangerschap om meer te weten te komen en geciteerde artikelen over dit onderwerp). In plaats van naar een sub-keten te gaan, vond ik een lokaal klein bedrijf dat ingrediënten gebruikt waar ik me meer op mijn gemak bij voel. Een ander voorbeeld, toen ik alleen pindakaas en gelei kon eten, gebruikte ik biologisch glutenvrij brood, biologische pindakaas met niets anders dan pinda's erin en biologische conserven. En als ik ergens een groente in kon verbergen, zou ik dat doen. Ik maakte smoothies met bevroren bloemkoolrijst en boerenkool, en ik begon bijna elke dag bij Cava of Chipotle te eten omdat ik groenten aan die maaltijden kon toevoegen zonder enig probleem of gedachten aan braken. Het punt is, ik probeerde restaurants te vinden die ik vertrouwde voor maaltijden terwijl ik iets verschrikkelijks kookte. En ik koos ervoor om voedingsmiddelen te eten die iets meer voeding bevatten in vergelijking met de goedkopere opties. Niet elke dag was perfect en ik merkte vaak dat ik dacht dat iets goed zou smaken en het dan meteen niet meer kon eten, maar ik deed elke dag mijn best. Dit wil niet zeggen dat jouw ervaring vergelijkbaar zal zijn met de mijne, het kan VEEL moeilijker zijn en het navigeren door voedsel kan moeilijker zijn, vooral als je ongelooflijk ziek bent. Maar voor mij persoonlijk probeerde ik mezelf eraan te herinneren dat ik altijd een iets gezondere optie kon vinden als ik alleen maar naar nacho's, chili-kaasfrietjes en donuts verlangde. Oh, en ik heb zeker die ouderwetse donut gekregen waar ik al weken naar verlangde. En het was glorieus.

Wat betreft misselijkheid, ik heb me er meestal gewoon doorheen gevochten. Ik heb een aantal brute verhalen gehoord over misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap, maar ik had het geluk om alleen de milde misselijkheid te verwerken waardoor al het voedsel vreselijk klonk en 's ochtends vroeg op een lege maag moest overgeven. De misselijkheid was een paar weken behoorlijk intens, maar nam met de tijd af. Terwijl ik me door de zwaarste punten van misselijkheid heen vocht zonder iets, had iedereen een andere remedie. B6 stond in de topaanbevelingen, samen met gember zoals gemberkauwsnacks en pepermuntthee. Wat ik vond dat het beste voor mij werkte, was VAAK eten! Voor de zwangerschap zou ik gewoon wachten tot ik honger had en dan eten, maar dat is een grote no-go tijdens de zwangerschap. Want zodra je echt honger hebt, begint de misselijkheid en is het een vicieuze cirkel van niets dat goed klinkt, maar voedsel nodig hebben om de misselijkheid op afstand te houden. Ik eet nu kleinere maaltijden gedurende de dag en heb voldoende water en crackers bij mijn bed voor het midden van de nacht of de vroege ochtend. Hoe meer ik eet, hoe beter ik me voel, dus daar blijf ik bij.

Iets wat ik niet verwachtte was… obstipatie. Wat een BUMMER. Omdat je veel progesteron hebt, houdt het water uit de dikke darm, wat de zaken echt vertraagt. Niet alle vrouwen ervaren dit, maar de mijne was brutaal. Als je je al misselijk en misselijk voelt en je workouts waardeloos zijn; de echte kers op de taart is dat je een back-up krijgt. En als persoon die dit nog nooit heeft meegemaakt, voelt het alsof ik al 20 weken zwanger ben met hoeveel mijn maag uitsteekt. Gelukkig raadde een vriend pruimen en pruimensap aan en dat werkte (bijna) als een tierelier, maar ik heb er moeite mee om me eraan te houden omdat suiker me te veel doet. Ik heb ook dagelijks 400 mg magnesiumcitraat geprobeerd zonder resultaat, zonder succes, psylliumschil deed niets anders dan walgelijk smaken en me laten kokhalzen, en zetpillen met glycerine doen niet veel. Ik heb gehoord dat dit kan verlichten als je het tweede trimester ingaat en ik bid dat dat het geval is. Dit alles gezegd hebbende, niets heeft voor mij gewerkt, maar hopelijk werkt een van deze dingen voor jou!

Een ander ding dat niet is opgehouden, is de slapeloosheid. Van wat ik heb geleerd, kan progesteron midden in de nacht pieken, waardoor je wakker wordt. Dat gebeurt elke nacht om 1 uur 's nachts en dan kan ik meestal niet meer in slaap vallen. Slaap-apps helpen niet, slaperige thee helpt niet en melatonine helpt niet. MAAR Unisom, dat veilig is voor zwangerschap, werkt ongeveer de helft van de tijd, waar ik erg dankbaar voor ben! Ik moest op de harde manier leren dat een volledige pil te veel is en dat ik de volgende dag nauwelijks kon functioneren, maar een halve pil werkt de helft van de tijd geweldig. Wanneer ik slaap, is het mijn reddende genade geweest door een schoner dieet te volgen en betere trainingen te krijgen!

En dat gezegd hebbende, de trainingen waren RUW. Toen de misselijkheid eenmaal begon en ik nauwelijks iets kon eten dat echte voedingsstoffen bevatte, hadden mijn trainingen er echt onder te lijden. Dus besloot ik dingen te veranderen – in plaats van 3x per week zo hard te trainen als ik al een paar jaar graag deed, begon ik 5x per week te trainen, full body days te doen en gewoon te bewegen. Het ging er niet om hoeveel ik het kon duwen of de zwaarste gewichten krijgen, het ging gewoon om het bewegen van mijn lichaam en het tot op zekere hoogte uitdagen van mijn spieren. Ik ga niet naar binnen met grote doelen of verwachtingen, ik kijk gewoon waar mijn lichaam toe in staat is. Mijn doel en hoop is om, indien mogelijk, mijn hele zwangerschap uit te werken om mijn lichaam gezond, klaar voor de geboorte en voorbereid op herstel te houden. Het is duidelijk dat er zoveel kan veranderen en je weet nooit wat je krijgt, maar ik ben opgewonden om elke fysieke verandering onderweg te zien en te zien waartoe mijn lichaam in staat is, van binnen en van buiten!

In de kleine, beperkte, GEPERSONALISEERDE ervaring die ik heb gehad, is het belangrijkste dat ik heb geleerd te luisteren, aan te passen en te accepteren. Elke dag is anders en ieders ervaring is ZO anders. En iets wat ik ongelooflijk nuttig heb gevonden, is te accepteren dat mijn reis de mijne is en waar ik zou moeten zijn, terwijl ik dezelfde dingen accepteer voor anderen die een vergelijkbare tijd doormaken. Ik hoop dat sommige van deze informatie en ervaringen van mij en anderen nuttig zijn! En als je je eigen tips en trucs hebt, deel ze dan alsjeblieft in de reacties hieronder !!

Het bericht Navigeren door het eerste ( zware ) trimester van de zwangerschap verscheen eerst op PaleOMG.

Voor keukenmessen tot keukenapparatuur
Logo