Gezond Instant Pot Meal Plan #6 | 5 diners, 2 lunches + 1 ontbijt

Bron

Wat te bestellen als je van koken houdt?, wat dacht je van een bakkersmes? Een nieuw scherp mes staat garant voor nieuwe energie en inspiratie bij het koken. Helemaal door het brood snijden in maar 1 beweging. Na een goed vervulde taak berg je jouw nieuwe keukenmes weer op aan een magneetstrip. Berg je keukenmes, een echte liefhebber verzorgt messen onder de kraan en zal het nooit in de afwasmachine leggen.

We zetten onze Instant Pot Meal Plan-serie voort met de zesde editie! Het lichte en gezonde menu van deze week bestaat uit 5 dinermaaltijden, 2 lunchgerechten en 1 ontbijt, allemaal gemaakt in uw snelkookpan. Dit gezonde Instant Pot-maaltijdplan richt zich op gerechten met veel groenten, eiwitten en minder geraffineerde koolhydraten of suiker. Downloadbare pdf met boodschappenlijstje inbegrepen.

Gezond Instant Pot Maaltijdplan 6

Andere Maaltijden vind je hier en ons Vegetarische Maaltijd Plan #3.

OVER DIT GEZONDE INSTANT POT MAALTIJDPLAN

Dit is een gezond, qua voedingswaarde uitgebalanceerd Instant Pot-maaltijdplan dat u kunt gebruiken wanneer u een kleine reset nodig heeft. Het is perfect voor na de vakantie, wanneer je misschien te veel desserts en troostmaaltijden hebt gegeten.

Dit maaltijdplan is voor alleseters en bevat een verscheidenheid aan gerechten en voedingsmiddelen, waaronder een of twee vegetarische opties. Je zult maaltijden vinden met veel groenten, complexe koolhydraten of minder koolhydraten dan normaal, van nature gezoet, met veel gezonde eiwitten, inclusief plantaardige opties.

Het hebben van een maaltijdplan helpt echt om op het goede spoor te blijven met gezond eten. Het neemt veel giswerk weg, wat betekent dat er minder verleidingen zijn om afhaalmaaltijden te bestellen of naar junkfood te reiken. Het plan biedt je 5 dinermaaltijden om uit te kiezen – je kunt ze allemaal bereiden of er een paar uitkiezen die je lekker vindt – plus een paar lunchvriendelijke recepten en een ontbijt.

Dit maaltijdplan met boodschappenlijstje kunt u hier downloaden.

Fijne gezonde maaltijdplanning!

ps. Als je een van onze recepten maakt, maak dan een foto en deel deze op Instagram. Gebruik de hashtag #instantpoteats! We willen zien wat u in uw keuken maakt. En vergeet ons niet te volgen op Instagram !

GEZOND INSTANT POT MAALTIJD PLAN #6

We beginnen met vijf gezonde dinermaaltijden die je in je Instant Pot kunt maken. We selecteerden een verscheidenheid aan gerechten, waaronder een vegetarische optie.

DINER 1 Bietensoep (Borscht)

Begin de week met een voedzame, met groenten gevulde soep die geruststellend genoeg is om te vergeten dat het gezond is en weinig calorieën bevat. Met minder dan 300 calorieën per portie is dit een winnende maaltijd die lichaam en geest zal voeden. Serveer met lichte zure room of Griekse yoghurt! Download hier het recept.

INSTANT POT BORSCHT (BIETENSOEP)

Boodschappenlijstje: 2 eetlepels olijfolie, 1 middelgrote ui, 2 grote witte aardappelen (ongeveer 450 g), 1 grote wortel (ongeveer 125 g), 2 middelgrote bieten of 3 kleine, geraspt (7–8 oz / 200–250 g), 1/4 middelgrote witte kool (12 oz / 350 g), 4 middelgrote teentjes knoflook, 10-15 g / 1 oz gedroogde eekhoorntjesbrood, 3 el appelciderazijn, 1,5 el tomatenpuree, 1 blokje runderbouillon, 1 blokje groentebouillon, verse peterselie en zure room/yoghurt voor erbij.

Bereidingstips/voorbereiding: Gebruik keukenhandschoenen bij het raspen van de bieten of doe het in de buurt van de gootsteen, zodat u uw handen snel kunt afspoelen na het hanteren van de vlekgevoelige rode biet. Gedroogde porcini-paddenstoelen voegen een heerlijke umami-smaak toe, maar je kunt in plaats daarvan ook gewone paddenstoelen of gedroogde shiitake-paddenstoelen gebruiken. Deze bietensoep blijft 3-4 dagen goed in de koelkast en is zowel koud als warm heerlijk.

Serveersuggesties: Traditioneel wordt een klodder zure room of yoghurt toegevoegd aan een kom borsjt. Voor extra eiwitten kun je de soep koken met in blokjes gesneden vlees naar keuze en als je plantaardig bent, gooi er dan een blik bonen in (wat heel gebruikelijk is in Oekraïense borsjtsoepen). Een sneetje geroosterd roggebrood of zuurdesem zal ook wat eiwitten aan deze maaltijd toevoegen. Het toevoegen van spinazie of boerenkool en bonen levert ook extra ijzer op voor mensen met een plantaardig dieet. Verse dille of peterselie zijn de favoriete kruiden in Borscht.

DINER 2 Gemalen Kalkoen & Aardappel Stoofpot

Deze Whole30-vriendelijke en voedzame stoofpot is gemaakt met gemalen kalkoen en aardappelen of zoete aardappelen en is super eenvoudig te maken. U kunt andere groenten aan de stoofpot toevoegen of een salade serveren. Deze maaltijd bevat minder dan 300 calorieën per portie. ps. Je kunt deze stoofpot ook maken met overgebleven kalkoenvlees! Download hier het recept.

INSTANT POT GROND TURKIJE & AARDAPPEL STEW

Boodschappenlijstje: 2 el olijfolie, 1 kleine ui, 1 middelgrote wortel, 1 bleekselderij, 500 g gemalen kalkoen, 2 teentjes knoflook, 500 g witte aardappelen, 1 tl rozemarijnnaalden (2 takjes of gedroogd) , 1 grote tomaat en 1 kop kippenbouillon.

Voorbereidingstips/ voorbereiding: Weight Watchers SmartPoints 10 (Groen). U kunt een iets magere gemalen kalkoen kiezen voor een lager resultaat. Witte aardappelen kunnen worden geruild met zoete aardappelen.

Aanbevolen kanten: Het zit ergens tussen een stoofpot of een dikke soep en je kunt ervan genieten zoals het is of met een kant van knapperig brood

DINER 3 CITROEN PEPER ZALM & GROENTEN

Vijf minuten voorbereidingstijd is alles wat je nodig hebt om deze gezonde Instant Pot-zalm te maken met slechts een handvol ingrediënten. Geserveerd met een medley van gebakken groenten (ook in de Instant Pot), is dit een perfecte, voedzame maaltijd! Ongeveer 350 calorieën per portie en kan aanzienlijk worden gemaakt door gekookte quinoa, bruine rijst of linzen aan de zijkant toe te voegen. Download hier het recept.

Citroen Peper Zalm & Groenten

Boodschappenlijstje: een paar takjes peterselie, dille, dragon of basilicum, 1,5 pond zalmfilet met vel, 2 eetlepels ghee of ander gezond vet verdeeld, 1 citroen, 1 courgette, 1 rode paprika en 2 wortelen.

Bereidingstips/voorbereiding: De kooktijd is afhankelijk van de dikte van uw zalm. 3 minuten is perfect voor een filet die op het dikste deel ongeveer 2,5 cm is. Vraag uw zeevruchtenpersoon om een in het midden gesneden stuk of een hitte-uiteinde. De staart is veel dunner. Als je de groenten niet julienne wilt snijden, snijd je ze in hapklare stukken en kook je ze langer, of stoom je ze in een aparte pan terwijl de zalm kookt.

Aanbevolen bijgerechten: Geserveerd met een mengeling van gebakken groenten, quinoa, bruine rijst of linzen ernaast

DINER 4 Kokos Kip Curry Met Rijst & Broccoli

Deze supereenvoudige kipcurry heeft slechts 300 calorieën per portie en kan worden geserveerd met 1/2-1 kopje bruine rijst of bloemkoolrijst voor een koolhydraatarme maaltijd en een kant van broccoli. Hadden we al gezegd dat dit recept maar 5 hoofdingrediënten nodig heeft? Download hier het recept .

Instant Pot Kokos Kip Curry - Snel En Gemakkelijk

Boodschappenlijstje: 1,5 el olijfolie of kokosolie, 4 teentjes knoflook (ongeveer 2 el), 2 el gehakte gember (duimformaat knop), 2 lb / 900 g kipfilets, 4 tl milde kerriepoeder, 2/3 kopje water of kippenbouillon, 1 kop kokosroom (verdikt deel van kokosmelk), 2 theelepels bloem voor alle doeleinden, verse koriander, rijst en broccoli (optionele kant).

Bereidingstips/voorbereiding: Dit is een geweldig gerecht als je met je Instant Pot reist en een stevig diner wilt maken zonder al te veel ingrediënten te hoeven kopen en het is niet te pittig, een beetje zoals een zachte curry, dus het is geweldig voor een gezin met kinderen. Geschikt voor glutenvrije, koolhydraatarme, keto-, paleo- en Whole30-diëten.

Aanbevolen bijgerechten: Geserveerd met rijst of bloemkoolrijst en een kant van groenten.

DINER 5 Gezonde Sloppy Joes Met Gebakken Zoete Aardappelen

Deze Instant Pot sloppy joes zit boordevol verborgen groenten en is gemaakt van grasgevoerd rundvlees. Ze zijn een gezondere, voedzamere versie van je favoriete troostmaaltijd. Dit recept is glutenvrij, paleo en Whole30-vriendelijk en bevat minder dan 400 calorieën per portie. Download hier het recept.

instant pot gezonde slordige joes

Boodschappenlijstje: 1 eetlepel olijfolie, 1/2 grote ui, 1 grote wortel, 2 stengels bleekselderij, een handvol spinazie, snijbiet of een andere groene bladgroente, 6 champignons, 3 teentjes knoflook, 1 lb / 500 g rundergehakt, 1 blik gesneden tomaten uit blik (400 g), 2 el tomatenpuree, 1 el kokos aminos (of Tamari glutenvrije sojasaus), 1 el balsamico azijn, 2 el kokossuiker (bruine suiker kan ook), 1 ui bouillonblokje (of 1 el uiensoeppoeder) en een snufje chilivlokken.

Bereidingstips/voorbereiding: Er zijn veel groenten, zodat uw kinderen zullen genieten van de vertrouwde smaak en textuur zonder zelfs maar te weten hoeveel goeds erin verborgen zit. Dit levert een grote partij sloppy joes-saus op zonder al te veel vlees, waardoor het betaalbaarder en duurzamer is. Dit gerecht werkt uitstekend voor Paleo-, Whole30- en glutenvrije diëten.

Aanbevolen kanten: Serveer over gebakken zoete aardappelen OF met pasta, rijst, bonen, groenten of zuurdesembrood.

LUNCH 1: GEZONDE INSTANT POT GEBAKKEN BRUINE RIJST

De perfecte combinatie van groenten, bruine rijst, eieren en sojasaus zorgt voor de hartige gebakken rijstsmaak waar je van houdt zonder al die toegevoegde vulstoffen. Geniet voor de lunch met een kant van ingeblikte tonijn of zalm, gekookte kikkererwten of tofu, of overgebleven kip voor extra eiwitten. Download hier het recept.

Gezonde Instant Gebakken Bruine Rijst

Boodschappenlijstje: 1 kop langkorrelige bruine rijst, 1 kop groentebouillon, 2,5 el olijfolie, verdeeld, 10 oz. bevroren gemengde groenten, 2 grote eieren, 1/4 kop natriumarme sojasaus (of tamari), 1 theelepel ahornsiroop, 1 theelepel sesamolie en 1 theelepel gehakte knoflook.

Bereidingstips/voorbereiding: Gemaakt met bruine rijst maakt dit gerecht gezonder, maar houd er rekening mee dat bruine rijst langer moet koken dan witte rijst.

Serveersuggesties: Kant van gewokte of gestoomde groenten, gewoon gesnipperde kip of Aziatische kip, garnalen of vis, gegrilde tofu of tempeh.

LUNCH 2: Lekkere Curry Kip Curry

Dit Braziliaans geïnspireerde kipsaladegerecht is licht op koolhydraten en rijk aan eiwitten en vetten om je verzadigd te houden tot het avondeten. De normale versie heeft 500 calorieën per royale portie, maar je kunt magere mayonaise gebruiken om het wat lichter te maken. Maak een batch en geniet er de hele week van. Download hier het recept.

SMAKELIJKE KERRY KIP SALADE

Boodschappenlijstje: 3 kipfilets, 1 tl knoflookpoeder, 1,5 tl kerriepoeder, 2 stengels bleekselderij, 1 middelgrote wortel, 2 lente-uitjes/lente-uitjes, 1/3 kopje rozijnen, 1/2 kopje suikermaïs, 1/3 kopje mayonaise, 1/4 kopje Griekse yoghurt of zure room, 1 teentje knoflook, 1,5 theelepel kerriepoeder en sla.

Bereidingstips/voorbereiding: In plaats van de Instant Pot te gebruiken, kunt u de kipfilets ook 6-7 minuten aan elke kant in de pan bakken of ze ongeveer 20-25 minuten in de oven op 200 ° C (390 ° F) bakken. Watchers slimme punten: 13 (of 11 met lichte mayo)

Aanbevolen bijgerechten: Garneer met gefrituurde sjalotten en verse kruiden zoals peterselie en koriander, of knapperige aardappelschijfjes.

VOOR Ontbijt: GEKOOKTE EIEREN & FRUITYOGHURT

Voor een uitgebalanceerd en verzadigend ontbijt is het belangrijk om wat eiwitten en gezonde fastfood toe te voegen, waardoor EGGS de meest voor de hand liggende optie is. Je kunt een partij hard of zachtgekookte eieren maken om in de koelkast te bewaren voor een snelle en gemakkelijke ontbijtmaaltijd. Serveer 1-2 eieren met een klodder hete saus en een snufje zout en een kant van fruit en ongezoete yoghurt. Oh, hadden we al gezegd dat je ook je eigen yoghurt kunt maken in de Instant Pot? Bekijk dit recept: Download het recept hier.

GEKOOKTE EIEREN & FRUITYOGHURT

Boodschappenlijstje: 4-6 grote eieren; en als je je eigen yoghurt maakt: 8 kopjes volle melk, 1/4 kopje volle yoghurt

Bereidingstips/voorbereiding: 2% melk kan worden vervangen door volle melk.

Aanbevolen kanten: Vers fruit en bessen met honing en muesli passen perfect bij deze zelfgemaakte Instant Pot-yoghurt. Voeg wat gezond vet met avocado of gerookte zalm toe aan je jammy eggs.

Download dit MAALTIJDPLAN & VUL DE WINKELLIJST hier in .

BEWAAR INSTANT POT Maaltijdplan #6 NAAR PINTEREST

Gezond Instant Pot Meal Plan #6

The post Healthy Instant Pot Meal Plan #6 | 5 Diners, 2 Lunches + 1 Ontbijt verscheen eerst op Instant Pot Eats .

Voor keukenmessen tot keukenapparatuur
Logo