Ananas-avocado-smoothie voor twee

Bron

Niet erg groot is het tomatenmes, het is een bescheiden mes met enorm gemak. Bij meerdere modellen tomatenmessen zit er en vork aan het uiteinde, dit is om de plakken tomaat makkelijk op te pakken. Een tomaat kan met meerdere keukenmessen worden gesneden, zelfs messen zonder kartels bijvoorbeeld een koksmes. De tomaten vel is best taai die met alleen een vlijmscherp koksmes valt door te snijden. Met dank aan de fijne kartels aan het mesje is die tomaten schil kinderspel.

Deze Ananas Avocado Smoothie smaakt naar zomer in een glas. Gemaakt met ananas, yoghurt, avocado en banaan, elke slok is nog romiger dan de vorige!

ananas in een smoothie in een glas met chiazaadjes

Elke slok van deze smeuïge en romige ananas-avocado-smoothie geeft je het gevoel alsof je op het strand staat. Gemaakt met verfrissende ananas en romige avocado, deze smakelijke tropische smoothie heeft tal van frisse zomerse smaken. Ananas is niet alleen meer voor cocktails en salsa's !

Deze makkelijke ananas smoothie met yoghurt doet me denken aan mijn Pina Colada Smoothie . Het is net zo romig en verfrissend, maar gemaakt met een paar extra ingrediënten, zodat je ervan kunt genieten als vullende snack of snel ontbijt. Ik heb avocado, banaan en Griekse yoghurt toegevoegd, maar je kunt altijd meer toevoegen, zoals honing, kokosnoot, chiazaad of mango!

Functies van het recept

  • De beste en meest verfrissende zomersmoothie.
  • Het enige wat je nodig hebt zijn 5 makkelijke ingrediënten.
  • Elke slok is romig, weelderig en tropisch van smaak!

Ingrediënt notities:

  • Ananas – Bevroren is het beste! Je kunt verse ananas gebruiken als dat alles is wat je in huis hebt, maar het kan zijn dat je een extra half bevroren banaan of ijsblokjes moet toevoegen om het dikker te maken.
  • Avocado – Bevroren of verse avocado maakt de smoothie heerlijk en romig.
  • Banaan – Maak je smoothie dikker door er een bevroren banaan in te gooien.
  • Griekse yoghurt – Voor toegevoegde eiwitten, probiotica en romigheid. Voel je vrij om in plaats daarvan gewone yoghurt of zuivelvrije kokosyoghurt te gebruiken.
  • Amandelmelk – Of elke andere zuivelvrije melk waar je van houdt.

Stapsgewijze instructies

Stap 1: Voeg toe aan een blender. Doe alle ingrediënten in een krachtige blender.

smoothie ingrediënten in een blendereen smoothie uit de blender in een glas gieten

Stap 2: Blend en geniet. Mix tot een gladde massa, 30-60 seconden, en drink dan weg!

Tips en veelgestelde vragen

  • Is de smoothie te dik? Voeg 1 eetlepel zuivelvrije melk per keer toe tot je de gewenste textuur hebt bereikt.
  • Voeg wat vers limoen- of citroensap toe om deze smoothie een verfrissende kick te geven.
  • Je kunt dit nog steeds maken met een gewone blender als je geen krachtige blender hebt. Je moet het iets langer blenden, maar de smoothie moet nog steeds mooi glad zijn.
  • Mango, bessen, kokosnoot en munt passen allemaal heel goed bij ananas. Ga je gang en voeg een van deze smaakvolle opties toe aan je smoothie als je ze bij de hand hebt.
  • Garneer het glas met een schijfje verse ananas, chiazaad of geroosterde kokosnoot erop!

Kan ik in plaats daarvan ook een veganistische ananas-smoothie maken?

Natuurlijk! Het enige wat je hoeft te doen is de Griekse yoghurt te ruilen voor een gewone vegan yoghurt. Probeer kokosyoghurt te gebruiken, omdat het zo goed samengaat met ananas.

Hoe kan ik dit omtoveren tot een eiwitsmoothie?

Voeg een bolletje chiazaden, hennepharten of je favoriete eiwitpoeder toe voor extra eiwit.

Kan ik het van tevoren maken?

Ik raad aan om de smoothie te drinken zodra hij klaar is. Avocado oxideert en wordt heel gemakkelijk bruin, wat de smaak aantast als je de smoothie te lang laat staan.

dikke ananas-smoothie in een glas naast een banaan en avocado Meer recepten voor zomerse smoothies

  • Grapefruit-smoothie
  • Framboos Sinaasappel Smoothie
  • Aardbeien Bosbessen Smoothie
ananas in een smoothie in een glas met chiazaadjes

Ananas Avocado Smoothie afdrukken

Deze Ananas Avocado Smoothie smaakt naar zomer in een glas. Gemaakt met ananas, yoghurt, avocado en banaan, elke slok is nog romiger dan de vorige!
Cursusontbijt, Drankjes
Keuken Amerikaans
Dieet Glutenvrij, Vegetarisch
Trefwoord ananas smoothie
Voorbereidingstijd 5 minuten
Totale tijd 5 minuten
Porties 2
Calorieën 328kcal
Auteur Erin
Ingrediënten

  • 2 kopjes ananas vers of bevroren
  • 1 banaan
  • 1 avocado
  • 1/4 kopje Griekse yoghurt
  • 1 kopje melk amandel of kokosnoot
instructies:

  • Voeg alle ingrediënten toe aan een blender en mix tot een gladde massa. Genieten van!
Opmerkingen:

*Calorieën zijn per portie en zijn een schatting*Als je wilt dat de smoothie dikker is, gebruik dan bevroren ananas OF een bevroren banaan *Ik gebruik liever amandel- of kokosmelk, maar elke melk werkt!

Voeding

Calorieën: 328kcal | Koolhydraten: 45g | Eiwit: 7g | Vet: 17g | Verzadigd vet: 2g | Meervoudig onverzadigd vet: 3g | Enkelvoudig onverzadigd vet: 11g | Cholesterol: 1 mg | Natrium: 181 mg | Kalium: 914 mg | Vezel: 11g | Suiker: 25g | Vitamine A: 281IE | Vitamine C: 94 mg | Calcium: 214 mg | IJzer: 1 mg

OPMERKING BIJWERKEN: Dit bericht is oorspronkelijk gepubliceerd in juni 2015. Het is in augustus 2021 bijgewerkt met nieuwe tekst en foto's.

Het bericht Ananas Avocado Smoothie voor Twee verscheen eerst op The Almond Eater .

Voor keukenmessen tot keukenapparatuur
Logo